AVSLUTNINGSDAGEN

Dagens aktiviteter

Avslutningsdagen bjuder på ett fantastisk sommarväder, strålande sol från en molnfri himmel och 25 grader varmt.  

Förmiddagen ägnar vi åt talangjakten. Den går av stapeln i idrottshallen som "slukar" alla skolans elever. I år har elevrådet lagt ner stor möda på både scen, ljus och ljud. 

Vår Felicia gör ett fantastiskt framträdande, trots att hon mycket nervös. Så otroligt modigt att uppträda ensam inför hela skolan. Förra året gjorde Kristina samma sak. 👍för er!


Efter lunch leker vi "Soffan". Därefter slut för dagens aktiviteter. 


Två lag tävlar mot varandra. Papperstejp i pannan markerar det ena laget. När spelet börjar sitter lika många från vardera lag i "soffan" (dvs 4 stolar). I ringen där där övriga sitter finns en extra stol. Var och en har fått en namnlapp på någon i klassen. 

Den som sitter t vänster om den tomma stolen säger namn. Den som har namnet får flytta till den tomma stolen och byter namnlapp med den som sa namnet.

Det gäller att hålla ordning på vem som är vem!

Det lag som fyller "soffan" med sitt lag vinner. 








Kvällens aktiviteter
Vi samlas i klassrummet klockan 18.40 för att att tillsammans gå till Fryx för avslutningsceremonin, som börjar klockan 19.00. Många föräldrar är med. 

Det blir en känslosam samling där jag väljer att endast säga några få ord och dela ut ros och bokmärke med bokcitat på till mina goa, älskade elever. Jag visar på klassboggens boktips och uppmanar eleverna att lägga upp fler tips. 

Jag uppvaktas med fantastisk dikt, blommor och presenter. 
TACK, jag blir så rörd!


Lena...
... en sorglig dag idag
kan man tycka,
för vi skiljs ju från dig
och vår Skeppislycka.

Att ha haft dig som fröken
har varit en lyx,
men du vet vi blir äldre
och ska nu upp på Fryx.

Du ska också vidare
och göra nya ungar smarta,
och lära dem om spågummor
och rita tankekarta.

Att vi kommer sakna dig
förstår du förstås,
för du har ju en särskild plats
i hjärtat på oss. 


Så blir det hög tid att gå upp till Fryx.

Avslutning 

Efterord


Mina Härliga Ungar i 5C...

... en sorglig dag idag
kan man tycka.
för jag skiljs ju från er
och vår Skeppislycka

Att ha haft er till klass
har varit en lyx,
men vet att ni blir äldre
och ska upp till Fryx.

Ni ska vidare
och bli mer smarta
Hoppas ni fortsätter med spågummor 
och ritar tankekarta!

Jag kommer att sakna er, 
känner sorg och smärta, 
för ni har en särskild plats
i mitt hjärta

Men Skeppislycka hjälper oss 
kontakten hålla
I kommentarer kan du skriva, läsa 
och skrålla! 

Många boktips 
det vill vi ha
"En bok gör dig klok",
läs varenda da'! 

GLAD SOMMAR alla goa, glada och kärleksfulla elever och föräldrar!
 ☀️📚🎶🏊🍧🍀💗

Skicka gärna foton från avslutningen till mig som jag kan lägga ut på bloggen!  (070-5685646)

Var rädd om din portfolio! Den är ett fint minne från årskurs fyra och fem. Malin Orrebrink, en av dina nya lärare, är också nyfiken på dina alster (uppgifter som du gjort). 

Tusen kramar
/Lena






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0